Silniki zaburtowe Honda są przykładem nowatorskich rozwiązań technicznych. Ich konstrukcja czterosuwowa dokonała 60 lat temu prawdziwej rewolucji w branży motorowodnej, a ich ewolucja od tamtej pory podąża w kierunku doskonalenia niezawodności, jeszcze lepszych osiągów, obniżania kosztów eksploatacji oraz poszanowania środowiska naturalnego (wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu).
Dzięki połączeniu niezawodności, nowoczesnych rozwiązań technicznych z elegancką linią designerską, silniki zaburtowe Honda zdobyły zaufanie i serca pasjonatów motorowodniactwa na całym świecie, a szczególnie we Włoszech – kraju miłośników piękna, nowinek technicznych i dolce vita.
Silniki zaburtowe Honda o mocy maks. 30 – 60 KM
Ta grupa silników zaburtowych Honda obejmuje BF 30 (30 KM), BF 40/50 (40/50 KM) i BF 60 (60 KM).
Są to silniki przeznaczone do montażu na turystycznych łodziach motorowych, łodziach wędkarskich, łodziach hybrydowych, łodziach MAZURY o długości ponad 4,2 m oraz na housboat-ach. Często są „na służbie” jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej oraz innych służb zajmujących się ratownictwem wodnym i powodziowym. Dostępne są w wersjach sterowanych rumplem lub zawartą w wyposażeniu standardowym manetką zdalnego sterowania, i są wyposażone w układ ładowania akumulatora: 10 A - BF 30, 17 A - BF 40/50 i BF 60.
Silnik Honda BF 30 jest dostępny w wersjach z krótką lub długą kolumną oraz podnoszeniem ręcznym wspomaganym siłownikiem gazowym lub hydraulicznym Power Trim & Tilt. Jest też wyposażony m. in. w system zapłonu cyfrowego PGM-IG, w specjalne poduszki tłumienia drgań o zwiększonej absorpcji, system elektronicznej kontroli poziomu oleju, temperatury i obrotów (monitoruje, alarmuje i zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem), rozbudowany układ anod antykorozyjnych i przyłącze do płukania słodką wodą (zabezpiecza przed korozją i nalotami w układzie chłodzenia) umożliwiające eksploatację silnika nawet w warunkach morskich.
Honda BF40 i BF50 to prawdopodobnie najszybsze i najbardziej ekonomiczne silniki zaburtowe w tym przedziale mocy (40 – 50 KM) o najlepszym współczynniku mocy do ciężaru. Ta para silników jest rzeczywistym odzwierciedleniem nowoczesności i innowacyjności technicznej stworzonej dla przyjemności użytkowników. Rekomendowane są do napędu pontonów i łodzi o długości 4 – 5,5 m.
To pierwsze silniki, w których zamontowano innowacyjne patenty Honda – system BLAST i ECO-mo. To właśnie dzięki tym rozwiązaniom silniki zaburtowe Honda, wykorzystując każdą kroplę paliwa, są tak wysoce ekonomiczne w eksploatacji. Jednocześnie, obniżony poziom emisji spalin podnosi jakość pływania i czerpanie przyjemności z przebywania na świeżym powietrzu. BF40 i BF50 są wyposażone w elektroniczny system kontroli monitorujący ich pracę (system nieustannie sprawdza ciśnienie oleju, temperatury, układ wtryskowy, ładowania akumulatora, a gdy zajdzie taka potrzeba - kontroluje obroty maksymalne). Mogą też pokazać swój „sportowy pazur” - wyciskanie najwyższych wartości mocy i momentów obrotowych zapewnia zaawansowany cyfrowy zapłon PGM-FI, który w zależności od obciążenia silnika optymalizuje dawkę paliwa i powietrza dostosowując czas zapłonu. Efekty są imponujące: uzyskiwanie większych prędkości, zdecydowanie większy komfort oraz bardzo płynne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów aż do wartości maksymalnych. Poprawę osiągów zapewnia również spodzina typu „slim”, której smukły kształt znacznie zmniejsza opór wody. Natomiast duża płyta antybryzgowa kolumny silnika ogranicza rozbryzgi i eliminuje przedostawanie się wody do części rufowej łodzi przy dużych prędkościach. Ich nowocześnie kompaktowa konstrukcja zawiera m. in. sieć komunikacji elektronicznej NMEA 2000® łączącą silnik z pozostałymi odbiornikami pokładowymi oraz 22 Amperowy alternator umożliwiający ładowanie akumulatora prądem natężeniu 17A. Wybrane modele są tez wyposażone w regulator sterowania łodzią podczas pływania w trollingu.
Jedną z najlepszych referencji BF40 i BF50 – prostej obsługi, niezawodności, legendarnie długiej żywotności oraz niespotykanego nigdzie indziej wyjątkowego współczynnika mocy do ciężaru jest fakt, że tę parę silników cenią sobie służby ratownicze chętnie wykorzystujące je do napędu swoich jednostek pływających.
Silnik Honda BF 60 (60 KM), z pełną paletą wersji, powstał po 40 latach doświadczeń Honda w konstrukcji ekologicznych silników 4-suwowych i jest wyposażony w wiele sprawdzonych już rozwiązań. Zapewnia najlepsze przyspieszenie, najlepszą sterowalność, najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. Silniki te są wyposażone w systemy BLAST, ECO-mo, komunikacji elektronicznej NMEA 2000®, wielopolowy układ ładowania akumulatora z regulatorem napięcia 12V/17A do zasilania odbiorników pokładowych, przyłącze do płukania słodką wodą czy pokrywę „Honda Premium Compact” opartą na koncepcji ograniczenia oporów aerodynamicznych.
Silniki zaburtowe Honda są dostępne w Autoryzowanych Centrach Honda Marine - zapraszamy do kontaktu z naszymi fachowcami, którzy o silnikach zaburtowych i silnikach zaburtowych Honda wiedzą praktycznie wszystko.